Kawasaki 1400 GTR Concours 2015 - Di Kemaskini Untuk Lebih Hebat

Kawasaki 1400 GTR Concours 2015 | Di Kemaskini Untuk Lebih Hebat, walaupun kuasa yang terjana darinya tidak sehebat ZX-14R, namun ianya merupakan sebuah mesin sport-touring hebat untuk jarak perjalanan yang jauh, di samping mementingkan aspek keselesaan dan tanpa kompromi dari segi kuasa dan gaya, pendek kata ianya seimbang dari segenap sudut.

Kawasaki 1400 GTR Concours 2015

Kawasaki 1400 GTR Concours 2015 di kuasakan enjin 4 silinder sebaris 1352cc, sama seperti di gunakan ZX-14R, tetapi di tambah dengan variable valve timing (VVT) dan kuasa tork enjin telah di di tala semula untuk lebih kuasa pada low dan mid range daripada top end.

Kawasaki 1400 GTR Concours 2015

Untuk model 2015, sistem shaft drive yang di gunakan telah di kemaskini dari segi nisbah ratio gear pertama untuk lebih mudah bermula dari berhenti. Ciri utama yang penting bagi sebuah sport touring adalah bagaimana sistem shaft drive yang di gunakan berfungsi dengan sangat efisyen.

Kawasaki 1400 GTR Concours 2015

Dari segi kawalan, stereng handle lebih ringan pada kelajuan rendah, rangka adalah dari jenis stiff monocoque chassis, fork hadapan terbalik 43mm, suspensi belakang dari jenis stiffer suspension, brek depan di pasang kaliper radial, dan Traction Control System. Tidak di lupa ABS juga sebagai alatan standart. 

Kawasaki 1400 GTR Concours 2015

Dengan gaya keseluruhan 1400 GTR turut di kemaskini, tempat duduk belakang lebih egronomik cermin depan boleh di laras dengan kawalan elektrik, kotak bagasi juga di beri sentuhan rekaan baru dan sudah tentu sentuhan warna baru lime green, black dan brown. Di datang pada harga US $15,499 dan Kawasaki 1400 GTR Concours 2015 turut berserta dengan jaminan terhad selama 3 tahun.


Kawasaki 1400 GTR Concours 2015 : Tech Specs


Engine: Four-stroke, liquid-cooled, DOHC, four-valves-per-cylinder, 1352cc inline-four with VVT
Transmission: Six-speed
Final drive: Tetra-lever shaft drive
Frame type: Aluminium monocoque 
Tyres: 120/70 ZR17 (front), 190/50 ZR17 (rear)
Front suspension: 43mm inverted telescopic fork with adjustable rebound damping and spring preload
Rear suspension: Tetra-lever with stepless rebound damping adjustment and remote spring preload adjuster 
Brakes: Twin 310mm petal-style rotors with four-piston radial-mount calipers (front), single 270mm petal-style rotor with two-piston caliper (rear), standard ABS
Weight: 313kg

I'm Big Fan Of Motorcycles, komitmen dan minat luarbiasa mengenai dunia motorsikal

2 comments


EmoticonEmoticon