Suzuki GSX-R1000 2017 Di Lancarkan

Suzuki GSX-R1000 2017 Di Lancarkan - Enjin Baru Dengan Variable Valve Timing Dan Pelbagai Sistem Elektronik Baru | Suzuki akan pasti berada di bilik pameran Suzuki di seluruh dunia pada pertengahan 2016. Dengan model terbaru ini, Suzuki mahu menuntut kembali gelaran "Raja sports," dan mengatakan bahawa ia adalah "yang paling berkuasa, paling pantas. Ia juga yang paling ringan dan paling padat, yang paling aerodinamik dan yang pengendalian terbaik pada mana-mana model GSX-R1000 sebelum ini. "

Suzuki GSX-R1000 2017 Di Lancarkan

Suzuki mengatakan bahawa GSX-R1000 2017 di lengkapi dengan sistem pengurusan elektronik  enjin paling canggih yang akan mengoptimumkan penghantaran kuasa dan prestasi di semua RPMs enjin, namun mengekalkan ketahanan yang terbukti dalam perlumbaan endurance dan keboleh percayaan syarikat. Casis baru GSX-R1000 ini juga adalah yang paling ringan dan paling padat, dengan geometri di semak semula dan ketangkasan bertambah baik di samping kestabilan pada kelajuan tinggi. 

Suzuki GSX-R1000 2017 Di Lancarkan

Dan seperti yang anda harapkan, Suzuki GSX-R1000 2017 akan di muatkan dengan teknologi terkini seperti ABS, kawalan cengkaman 10 peringkat , tiga mod menunggang, sistem pelancaran-kawalan, quick-shifter, pendikit menunggang-by-wire,  instrumentasi berwarna LCD, lampu LED dan lain-lain.

Suzuki GSX-R1000 2017 Di Lancarkan

Mengenai gaya terbaru ini, Suzuki berkata, mereka telah menjadikan identiti GSX-R dengan lebih licin. Bodywork lebih aerodinamik dalam bentuk dan warna MotoGP. Kami tidak terlalu yakin tentang itu walaupun itu - gaya yang kelihatan agak serupa dengan baris semasa GSX-R1000. Suzuki mendakwa bahawa Bodywork baru GSX-R1000 ini mempunyai ruang hadapan unjuran yang lebih kecil berbanding model 201.

Suzuki GSX-R1000 2017 Di Lancarkan

Bagi Suzuki GSX-R1000 2017, Suzuki mendakwa telah membangunkan ciri baru enjin 999cc DOHC 16 injap sejukan cecair dan suntikan bahan api, yang menggunakan pemasaan injap berubah-ubah (VVT) untuk meningkatkan rpm tinggi dan penghantaran kuasa, tanpa menjejaskan kuasa pada rpm rendah dan kuasa pertengahan. Rangka rasuk aluminium adalah semua baru, bersama-sama dengan Showa "Balance Free Fork" (BFF) pada bahagian hadapan, dan Showa "Balance Free Rear Cushion" di belakang. Kita tidak tahu apa maksud "baki bebas," tetapi kedua-dua hujung sepatutnya mengurangkan jisim tak terpegas dan mempunyai dalaman berteknologi tinggi, untuk pengendalian jauh lebih baik.


Jadi, dengan enjin baru, suspensi, Bodywork dan pelbagai elektronik canggih, mungkin Suzuki GSX-R1000 2017 benar-benar akan menjadi segala-galanya yang Suzuki dan peminat  GSX-R telah menunggu. Mari kita lihat. Masa akan menentukan.

I'm Big Fan Of Motorcycles


EmoticonEmoticon