Ducati Monster 1200R 2016 Lebih Hebat


Ducati Monster 1200R 2016 Lebih Hebat setelah Ducati merombak sepenuhnya model Monster dan Monster 1200R, dengan 160 kuasa kuda dan 131Nm kuasa tork daripada enjin 1200cc Testastretta 11 ° V-twin. Menurut Ducati, ini adalah mesin yang "dapat menunjukkan sifat sebenar di trek perlumbaan sementara membuat penunggang berasa sempurna selesa semasa berulang-alik setiap hari, penghantaran kuasa besar yang lancar pada RPM rendah dan sederhana."

Ducati Monster 1200R 2016 di reka semula supaya lebih padat, ringan dengan tailpiece dan pemegang plat tinggi yang di pasang. Monster 1200R 2016 mempunyai tempat duduk yang lebih tinggi daripada Monster 1200S, untuk sudut miring yang lebih ekstrem dari sebahagian besar tayar Pirelli Diablo Supercorsa SP itu. 

Ducati Monster R di pasang tayar besar saiz 200/55 x ZR17 belakang, sistem ekzos baru, slipper klac, damper Öhlins, rim aloi fog dan sedikit bit carbonfibre, menjadikan jumlah berat kering turun ke 180kg. Fairing baru, radiator trim dengan logo "R" dan kedua-dua skim warna merah dan hitam - memastikan ketulenan identiti Ducati Monster 1200R 2016.

Bagaimana dengan kawalan elektronik pada 1200R? - ABS, kawalan cengkaman dan tiga mod menunggang, termasuk sports, touring dan urban. 15,000 atau 12 bulan selang di syorkan untuk servis, dengan pemeriksaan pelarasan kelegaan injap di perlukan setiap 30,000km. Casis tuib keluli berjejari Ducati Monster 1200R baru di gabung terus secara langsung pada kepala enjin silinder - sesuatu yang kita lihat pertama pada Ducati Panigale. Menurut Ducati, casis menjadi sangat padat dan ringan memberikan kekuatan kilasan besar, meningkatkan model ini pada kelajuan tinggi dan tunggangan yang dinamik.

Kemajuan di teruskan lagi pada Ducati Monster 1200R 2016 dengan mendapat sistem suspensi boleh laras sepenuhnya, fork depan jenis titanium nitrida-48mm Öhlins dan monoshock Öhlins boleh laras sepenuhnya di belakang. 

Beroperasi melalui hubungan yang progresif, suspensi belakang di hubung terus dari silinder belakang menegak kepada die-cast aluminium swingarm tunggal berat sebelah. Sementara itu, damper Öhlins mengemudi kawalan pergerakan handlebar semasa pecutan keras dan meningkatkan kawalan tunggangan pada mesin.

Untuk kuasa hentian, Ducati Monster 1200R baru juga terbaik dalam kelasnya, dengan brek cakera berkembar 330mm depan, dengan angkup monobloc radial-gunung Brembo M50 (bit sama yang anda mendapatkan Panigale 1299) dan cakera tunggal 245mm di belakang. Sistem brek di kawal oleh ABS Bosch RMK-9 3-tahap. Bersama-sama dengan ABS dan kawalan cengkaman 8-tahap untuk memastikan bahawa Monster kekal selamat untuk menunggang yang hebat, walaupun di tangan pelumba yang agak kurang berpengalaman.

Ducati Monster 1200R ini di pasang 'thin film transistor' (TFT) colour instrumentation bagi menambah gaya, di samping menyediakan maklumat yang komprehensif kepada penunggang. Paparan mempunyai tiga susun atur yang berbeza - core, full and track - yang di reka untuk memaparkan maklumat tersesuai untuk kegunaan yang berbeza, kini dengan petunjuk gear yang di pilih di setiap skrin paparan. 

Unit lampu menggunakan halogen untuk pencahayaan, dengan lampu LED kedudukan di kiri kanan dan lampu LED penuh untuk belakang menjadikan pengcahayaan lebih menarik. Teknologi LED juga di gunakan untuk penunjuk arah, fungsi cahaya amaran bahaya dengan menekan butang isyarat kiri selama empat saat.

Dengan pelbagai perubahan dan penambahbaikan Ducati berikan kepada Monster, Ducati Monster 1200R 2016 baru adalah cukup bagus dalam streetfighters yang terbaik daripada KTM, BMW, Aprilia dan MV Agusta.








I'm Big Fan Of Motorcycles


EmoticonEmoticon