Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali

Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali menjelang MotoGP ™ musim 2017 menyaksikan pasukan Ducati melancarkan mesin Desmosedici terbaru, dengan ketibaan penunggang baru Jorge Lorenzo ke dalam pasukan yang memakai suit merah ini dan akan bergandingan dengan rakan sepasukan senior Andrea Dovizioso.

Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali


jorge lorenzo ducati

Di perkenalkan oleh CEO Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, MotoGP Team Manager Davide Tardozzi, Pengarah Sukan Paolo Ciabatti dan Pengurus Besar Ducati Corse Luigi Dall'Igna yang turut di perkenalkan - sebelum kedua-dua motor dan penunggang kemudian muncul ke pentas menandakan Ducati Corse MotoGP Team secara rasmi di perkenalkan.

Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali

Andrea Dovizioso, yang memasuki tahun kelima bersama pasukan dan kesepuluh dalam kancah MotoGP ™, adalah yang pertama daripada dua pelumba untuk bercakap.

jorge lorenzo ducati

Andrea Dovizioso: "Tahun lepas bahagian akhir musim ini berakhir dengan baik. Kami bersemangat dengan kemenangan di Sepang. Itu sangat hebat dan ia membantu kita memulakan musim ini dengan cara yang betul. Ia adalah tahun kesepuluh saya dalam MotoGP dan kelima dengan Ducati, jadi ia adalah tahun yang istimewa.

Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali

Kami mengalami sedikit kesukaran pada tahun-tahun sebelum ini tetapi kami kini kembali mendapat rentak. Motor baru? Ujian pertama di Valencia dan akan ada lebih banyak kemas kini di Sepang, dan kita akan melihat bagaimana kompetitifnya kami. Saya amat gembira untuk berkongsi pasukan dengan Jorge dan bekerja bersama-sama dengan dia."

Lorenzo yang pertama kali bersama pasukan merah itu menjelaskan perasaannya selepas kali pertama menunggang Ducati di Valencia dalam ujian pasca perlumbaan, dan memberi ucapan terima kasih di atas sokongan yang di berikan setakat ini.

Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali

Jorge Lorenzo: "Saya perlu mengatakan bahawa saya lebih berdebar sekarang daripada dalam perlumbaan! Ia adalah hari yang istimewa bagi saya. Semalam adalah hari yang hebat kerana saya benar-benar tidak menyangka semua peminat, penduduk dan staf Ducati benar-benar menghargai saya. Sesetengah orang berkata '‘welcome to the family' - Saya rasa itu sesuatu yang anda hanya boleh rasakan dalam pasukan ini.

"Saya telah menunggang motor yang sama selama bertahun-tahun, namun begitu Valencia adalah satu kejutan besar tetapi ia adalah lebih besar, perubahan positif. Rideability yang luar biasa, dan ia begitu berkuasa. Ia amat mudah untuk mengekalkan kawalan. Pada jalan lurus dan dalam sudut-sudut. Satu kejutan yang luar biasa.

"Apabila anda telah bernasib baik untuk menjadi Juara Dunia, satu-satunya perkara yang anda perlu lakukan adalah untuk mengulangi itu. Jika kita kuat secara umum, saya fikir kita akan dapat untuk ke podium. Saya amat bangga saya kini bersama dalam keluarga ini.

Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali

"Saya berterima kasih kepada anda semua, bukan hanya untuk apa yang anda telah menunjukkan kepada saya semalam ... juga semua yang anda menulis di media sosial, sebagai contoh. Ia memberikan saya tenaga yang begitu banyak untuk mencuba dan menjadikan pasukan ini lebih kukuh. Sebagai pelumba dan pelumba saya pasti akan ada emosi yang luar biasa yang akan datang."

Luigi Dall'Igna: "Organisasi kami adalah lebih baik; kami telah bertambah baik dengan banyak dan kami telah berjaya mempunyai motor baru dan ianya lancar di Valencia. Kami hanya mahu memastikan motosikal baru tidak mempunyai masalah untuk elakkan ianya menjadi mustahil untuk di selesaikan pada musim. Sekarang, kita yang sedang bersama dengan pelumba ujian kami Michele Pirro dan Casey Stoner, bersama 'wira' rasmi kami - Jorge Lorenzo dan Andrea Dovizioso. Kita perlu memperbaiki motor dari setiap perspektif terperinci.

"Musim ini adalah musim kelima Andrea Dovizioso dengan kami. Seperti katanya, setelah mendapat kemenangan, kini dia mahu 'menyelesaikan kerja. Kami telah melalui beberapa masa yang sukar bersama-sama tetapi dia seorang pelumba yang hebat dan saya pasti kita boleh melakukannya."

Ducati Corse MotoGP Team 2017 Di Lancarkan Di Itali

"Lorenzo adalah Juara Dunia lima kali, dan satu-satunya perkara yang kami mahukan adalah memenangi Kejohanan Dunia. Kita tidak memerlukan alasan - itu sebabnya kita mengambil Lorenzo. Tidak ada sebab kenapa kita tidak boleh melakukan ini. Kami telah mengubah cara pemikiran dan kami memberi tumpuan melakukan apa yang kami mahukan untuk memenangi kejohanan."

jorge lorenzo ducati

Kedua-dua pelumba akan turun ke landasan yang betul untuk ujian rasmi MotoGP ™ yang pertama tahun ini di Litar Antarabangsa Sepang pada 30 Januari - litar kemenangan Dovizioso musim 2016 - dengan Lorenzo menunggang mesin merah buat kali pertama, ianya pasti lembaran baru bagi Ducati.

I'm Big Fan Of Motorcycles


EmoticonEmoticon