Team Suzuki Ecstar 2017 Di Lancarkan Di Sepang Malaysia

Team Suzuki Ecstar 2017 Di Lancarkan Di Sepang Malaysia sehari sebelum sesi ujian rasmi pra musim MotoGP ™ 2017. Selepas kembali ke MotoGP ™ pada 2015, prestasi Suzuki agak mendadak dan kemuncak pada prestasi mereka dengan kemenangan perlumbaan di Silverstone pada 2016. Untuk 2017, pasukan dari Hamamatsu ini bakal di barisi pelumba baru dalam kelas perdana iaitu Andrea Iannone pemenang GP Austria 2016, dan Alex Rins bekas pencabar Moto2 ™.

Team Suzuki Ecstar 2017 Di Lancarkan Di Sepang Malaysia

Wajah baru pasukan Suzuki Ecstar di perkenalkan pada Sepang menjelang permulaan ujian rasmi yang pertama, dengan Team Manager Davide Brivio yang pertama berucap dan memperkenalkan pelumba baru, Iannone dan Rins, dan mereka bercakap mengenai cabaran baru mereka kerana kedua-duanya baru bersama pasukan buat kali pertama - dengan Rins menyatakan semakin pulih dari kecederaan.

Team Suzuki Ecstar 2017 Di Lancarkan Di Sepang Malaysia

Selepas Team Director Satoru Terada dan Technical Manager Ken Kawauchi membincangkan projek baru tahun ini, kedua-dua pelumba baru kemudian melancarkan motorsikal terbaru 2017, Suzuki GSX-RR bersama kru pasukan.

Team Suzuki Ecstar 2017 Di Lancarkan Di Sepang Malaysia

Menurut Alex Rins: "Saya rasa ok, tidak  kesakitan jadi saya bersedia untuk memulakan projek baru ini. Saya teruja untuk motor baru ini. Ia tidak mudah untuk menukar haluan. Di Valencia saya merasakan banyak kuasa di tangan saya, dan ia tidak mudah untuk bergerak dengan pantas. Kita perlu bekerja keras. Perkara yang paling penting ialah saya teruja untuk memulakan. Apabila saya memasuki pit, saya merasakan ia seperti sebuah keluarga. Dan selepas kemalangan itu, semua orang bertanya kepada saya bagaimana saya dan mereka semua datang ke hospital. Saya gembira untuk berada di sini. Saya merasakan bahawa ia lebih berat daripada mesin Moto2 dan apabila saya memasuki sudut ia merasakan seperti saya akan turun, tetapi perasaan itu adalah luar biasa. Unik. Tahun ini saya mahu belajar dengan cepat."

Team Suzuki Ecstar 2017 Di Lancarkan Di Sepang Malaysia

Andrea Iannone: "Pada musim sejuk saya banyak bersantai dan berlatih. Adalah penting untuk berehat, tetapi juga berlatih. Kali pertama di Valencia dengan mesin ini adalah sangat baik. Kami bekerja dengan baik dan mesin sangat istimewa. Casis berfungsi baik - Saya fikir ia serasi dengan gaya saya dan saya gembira kontrak dua tahun. Dari awal saya rasa ianya sangat baik. Ia seperti satu keluarga dalam pasukan ini dan itulah yang baik. Kru dalam garaj ramah dengan penunggang. Amat sukar dalam MotoGP untuk menang, banyak pengeluar dan pelumba. Tetapi kita akan cuba bersama-sama yang terbaik dan saya berharap pada masa akan datang kita boleh -? Mengapa tidak "

Team Suzuki Ecstar 2017 Di Lancarkan Di Sepang Malaysia

Davide Brivio, Team Manager: "Kami sangat gembira dengan pelumba Itali baru kami dan saya fikir kita mempunyai musim yang bagus. Andrea Iannone bersama kami sebagai penunggang matang, dia seorang pelumba teratas dalam MotoGP dan dia sudah memenangi perlumbaan. Dia boleh berada di atas dan kita perlu dapat memberi pakej yang baik - kita tahu kita perlu memberi pakej yang baik dan Alex Rins adalah seorang berbakat, dan kita perlu untuk membantu menggunakan bakat beliau. Jadi Iannone mampu membawa kita ke atas, dan Rins akan mengikuti dengan cepat. Kami mempunyai banyak tekanan kerana Suzuki mempunyai sejarah yang besar. Ia adalah motivasi yang baik untuk kita semua, untuk mencuba dan meneruskan tradisi ini membawa Suzuki kembali ke atas."

I'm Big Fan Of Motorcycles, komitmen dan minat luarbiasa mengenai dunia motorsikal


EmoticonEmoticon